Nowy Rok. Nowe plany, założenia, budżety, cele i nadzieje na ich osiągnięcie.
Startując z nową marką lub rozwijając istniejącą, warto śledzić i choć częściowo podążać z trendami. Czają się tam nierzadko ciekawe okazje, by wystrzelić ze sprzedażą, by dotrzeć do nowego odbiorcy, by wreszcie odwrócić złą passę w tym niepewnym i pokręconym świecie.
W ostatnich dniach przeczytałem wnikliwie wiele ciekawych artykułów na temat trendów na rozpoczęty właśnie rok (linki do niektórych poniżej). Oto, co powtarza się i powraca w opiniach specjalistów ds. marketingu, z czym również ja się zgadzam, pracując teraz nad nową marką i analizując drogi jej rozwoju.
ZAKUPY W SOCIAL MEDIA
To tam spędzamy dużo czasu. A jeśli już wertujemy bieżące zdarzenia z życiorysu krewnych i znajomych, dlaczego przy okazji nie przejrzeć oferty ulubionego sklepu? To dla klienta konkretna oszczędność czasu. Przemyśl, jak atrakcyjnie zaproponować Twój produkt lub usługę na przykład na facebooku.
KRÓTKIE VIDEO
Twój potencjalny klient niewiele czyta w internecie. Zdecydowanie częściej skanuje i przewija obraz. Jego wzrok przyciągnie najczęściej wyjątkowy obraz, a jeszcze szybciej wideo. Przede wszystkim zrobi to krótki, treściwy film, który nie zanudzi, lecz zaciekawi, sporo pokaże, rozbawi, nauczy. Masz pomysł jak można by to dopasować do Twojego modelu biznesu?
TIK TOK
Pokolenie Z coraz aktywniej wchodzi na rynek zakupów online. To pokolenie TIK TOKA, dla którego konto w tym medium to coś zupełnie naturalnego. Ze względu na to, coraz więcej firm upatruje więc szans właśnie w tej przestrzeni medialnej. Powstają profesjonalne konta firm i influencerskie współprace. Czy celujesz z Twoim produktem do młodych? Jeśli tak, Tik Tok będzie naturalnym miejscem, w którym musisz pojawić się w 2022 roku.
DOŚWIADCZENIE KLIENTA
Klient chce mieć łatwo, szybko i konkretnie. Obojętnie czy chodzi o kupowanie ciuchów, dostarczenie pizzy czy rezerwację biletu. To, jak szybko znajdzie wyszukiwany produkt, jak sprawnie przejdzie przez proces zakupowy, jak zostanie obsłużony pozakupowo – wszystko możesz zaprojektować i pracować nad ciągłym udoskonalaniem. Przy okazji pojawia się też inne słowo klucz – AUTOMATYZACJA. Tu też jesteśmy świadkami rozwoju i ten rozwój będzie trwał.
EKOLOGIA I DEMASKOWANE EKOŚCIEMY
W ostatnich latach eko trend wykorzystywany jest przez wielu producentów. Często niestety przedrostek EKO jest zdecydowanie nadużywany. Świat potrzebuje ekologii i ekologicznych produktów, a coraz bardziej świadomi klienci nie dadzą się już zwieść zielonym kolorem etykietki i potokiem okrągłych słów o klimacie. Prawdziwe eko będzie natomiast ciągle w modzie!
Facebook, wbrew wybuchającym czasem aferom, wbrew odgrażaniu się klientów biznesowych i detalicznych o zamykaniu konta, nigdzie się nie wybiera. To nadal będzie dobre miejsce dla robienia biznesu.
Uwaga! NAJWAŻNIEJSZE SĄ PODSTAWY!
Na koniec coś, czym kończy się artykuł w Forbes. PAMIĘTAJ O FUNDAMENTACH. Nawet najbardziej wyrafinowane sposoby dotarcia do klienta, pieniądze na automatykę, video czy zewnętrzną reklamę nie będą odgrywały większej roli, jeśli NIE BĘDZIESZ:
- mieć świetnego produktu lub usługi,
- oferować profesjonalnej i empatycznej obsługi,
- posiadać strony internetowej lub sklepu,
- umiał(a) utrzymać dobrej relacji z klientem opowieścią marki, jej ciekawą historią,
- systematycznie budować listy mailowej.
Podsumowując, zacznij od podstaw. Następnie, krok po kroku, rozbuduj machinę marketingową, a tam, gdzie to możliwe – automatyzuj ją. Trendy w marketingu mogą podpowiedzieć, jak się rozwijać, a nie jak zacząć.
Poczytaj >>> FORBES
Poczytaj >>> SPRAWNY MARKETING