Produkty, które sprzedajesz teraz musisz kupować od dostawców. A dostawcy mają swoje ceny, rabaty, warunki dostaw, dodatkowe zachęty. Mają też braki, problemy logistyczne, błędy w dostawach, zmiany warunków współpracy. Wycofują produkty bez informowania, przysyłają zastępniki lub inne gramatury.
A może tak produkty pod własną marką? Produkty, w sprawie których to TY masz najwięcej do powiedzenia. Gdzie to TY decydujesz o ich losie, rozwoju i SUKCESIE bądź jego braku.
Zobacz dlaczego to już czas na podjęcie tej decyzji. A potem, gdy decyzja już podjęta, spróbuję Ci pomóc wdrożyć ją w życie.
Ty – właściciel(ka) marki. Gdy sprzedajesz produkty różnych marek, traktują Cię jako dostawcę, sprzedawcę, hurtownika. Gdy masz w ofercie produkty własnej marki, stajesz się w oczach różnych odbiorców producentem, ekspertem, decydentem w zakresie składu, działania, wyglądu, opisu, idei. Stajesz się znawcą całej branży. A to otwiera wiele drzwi i okien z dopływem tlenu, który poprawi oddech, przyspieszy bicie serca Twojego biznesu i nada mu lepszego rytmu.
Właśnie to najbardziej przekonało mnie, by zacząć tworzyć niszowe, wysokiej jakości produkty pod własną marką. Walka cenowa nie ma sensu ale ciągle się toczy. Bitwa o złotówkę z tymi, którzy inaczej konkurować nie potrafią, okrada Twój biznes z marży.
Mając własną markę produktów, tylko Ty i rynek ustalacie ceny. Proponując wysoką wartość, możesz żądać wysokiej ceny.
Zakładając że wyprodukujesz lub zakupisz produkt w bardzo dobrej cenie, a sprzedasz po dużo wyższej, jednostkowa marża z tej sprzedaży z powodzeniem zastąpi Ci wyczerpujące transakcje z cenową wojenką w tle.
Stwórz całą drabinkę odbiorców Twoich produktów. Ustal ceny i zachęty do kupna. Znajdź dystrybutorów hurtowych w każdym województwie, popracuj nad siatką Klientów sklepowych, salonowych, warsztatowych. Jednocześnie uruchom sklep internetowy i sprzedaż w marketplace-ach. Jako właściciel marki, decydujesz o jej losie.
Masz sklep internetowy, sprzedajesz przez Allegro. Dlaczego przy własnych produktach miałoby się to zmienić, rozszerzyć, powiększyć?
Otóż mając własną markę produktów, nie musisz się zastanawiać, czy nie tracisz czasu wysyłając handlowca do miejsc, w których jest już producent. Nie musisz myśleć o tym, czy trzeba bić się ceną o ten sam produkt. Masz coś innego, coś lepszego, coś, czego nie mają inni.
Twoi odbiorcy hurtowi mają to od Ciebie i to oni biorą na siebie odpowiedzialność za sukces Twojego produktu. Dostarcz im dobry produkt, a oni szybko wrócą po więcej. I więcej. I jeszcze więcej.
Zestawy świąteczne, zestawy firmowe, zestawy podróżne, dla Niej i dla Niego… Koszulki, kubki, naszywki, kosmetyczki, plecaki, torby zakupowe i zawieszki.
Szkolenia, webinary, e-booki, udział w targach.
I wszędzie dodatkowe okazje sprzedażowe.
Mając własną markę produktów, opowiadasz o nich, promujesz, zapraszasz do zakupu.
Umieszczając je w prowadzonym już sklepie internetowym, pozwalasz Klientom nowej marki wędrować także pośród produktów obecnych tam wcześniej.
Klienci szanujący stare produkty mają szansę na poznanie i zakup nowości tym chętniej, im większą radość mieli z poprzednich zakupów i Twojej obsługi.
Ty decydujesz o nazwie, logo, opisach i materiałach promocyjnych.
Decydujesz o promocjach i wyprzedażach.
To w końcu Ty tworzysz propozycję wartości i dbasz o realizację złożonej obietnicy.
Ponieważ to Twoja marka Twoich produktów, zupełnie inaczej podchodzisz do wszystkich aspektów jej obecności na rynku.
Nikomu tak jak Tobie nie zależy na jej sukcesie. Poszukaj Ambasadorów Twojej marki, odpowiednich opiekunów Twojego dziecka. Wasz własny sukces szybko będzie zauważony.